Rychlíková lokomotiva řady 142

Rumunské státní dráhy zakoupily v roce 1936 v Rakousku licenci pro výrobu velkých rychlíkových lokomotiv 1'D 2' řady 214 a v letech 1937 až 1940 podle ní obě továrny — Malaxa v Bukurešti a továrna ve městě Resita — dodaly celkem 79 strojů. Byly to pozoruhodné výrobky, především pro svoje technické vlastnosti. Parní kotel měl výhřevnou plochu 262 m2, plochu přehřívače 77,8 m2, rošt 4,7 m2 a tlak páry 1 600 kPa. Dva takové kotle byly použity k výrobě dvou lokomotiv řady 151, u nichž byl zvolen jiný pojezd, to je rám, a jinak uspořádaná dvojkolí. Parní stroj veliké rychlíkové lokomotivy měl vrtání válců 650 mm, zdvih pístů 720 mm a spřažená kola průměru 1 940 mm. Hmotnost lokomotivy byla 123 5 t a největší rychlost 120 km/h. Rovněž vzhled lokomotivy byl poněkud jiný. Na kotli byl po délce plechový kryt nad upravenými parovody a vpředu zformované postranní kouřové plechy, které měly usměrňovat proud vzduchu při jízdě se zavřeným regulátorem, aby kouř z komína proudil nad střechu budky a nezabraňoval výhledu strojvedoucího a topiče z jejích oken. Díky těmto velikým lokomotivám Rumunsko v posledních letech provozu parních lokomotiv značně zvýšilo rychlost mezinárodních rychlíků.