Nákladní lokomotiva řady 151
Na počátku druhé světové války se v Rumunsku již vyráběly parní lokomotivy a továrna Malaxa v Bukurešti vyrobila pro těžkou nákladní dopravu dvě lokomotivy řady 151. Jejich kotel byl veliký. Měl výhřevnou plochu 262 m2, přehřívač 77,8 m2 a rošt 4,7 m2. Tlak páry byl 1 600 kPa a vytápění kotle bylo opět kombinované — uhlím, s přitápěním mazutem. Rumunští konstruktéři zvolili průměry spřažených kol 1 500 mm a lokomotivy svou mohutností připomínaly podobné řecké stroje italské výroby. Vždyť jenom samotná lokomotiva měla hmotnost 127 t, z toho adhezní 91 t (připadající na spřažená dvojkolí.) Válečné události přerušily zamýšlenou výrobu těchto výkonných lokomotiv. Později ji nedovolovala ekonomická situace po válce, která ovlivnila rozhodnutí o výrobě jiných, menších strojů ve větším počtu. Obě lokomotivy proto zůstaly jako prototypy a také trochu jako rumunská zvláštnost. Využívaly sev provozu na hlavní trati i přes sedlo na Predealu, kde CFR do jednoho vlaku běžně řadily více lokomotiv, i čtyři, nebo někdy tři za sebou a vzadu další. Dolů pak sjíždělo pro další vlaky zase více strojů v jediném konvoji, což jinde v Evropě nebylo k vidění.