Lokomotivy řady Pu 29


Lokomotivy řady Pu 29 byly největší rychlíkové stroje vyrobené pro PKP (Polskie koleje paňstwowe) lokomotivkou Cegielski v Poznani. Pu 29 znamenalo, že uspořádání dvojkolí je 2 D 1, rok výroby 1929. Tendry k nim měly řadu 32D29. Lokomotivy byly dvouválcové s přehřívačem. Jezdily s těžkými mezinárodními rychlíky na tratích Chojnice — Tczew — Malbork a Zbgszyň — Stotpce, kde měly vlaky hmotnost až 820 t na sklonech do 5 ‰ Rychlost i 80 kmh umožňoval indikovaný výkon 1 200 kW (asi 1 800 k). Technické údaje: dva válce s vrtáním 630 mm, zdvih pístů 700 mm, celková výhřevná plocha kotle 230,5 m2, plocha přehřívače 86 m2, plocha roštu 4,9 m2, tlak páry 15 000 kPa. Průměry hnacích a spřažených kol 1 850 mm, běhounů 860 a 1 200 mm. Hmotnost ve službě 114,9 t. Max. rychlost 110 kmh. Mnohé z těchto parametrů byly převzaty při stavbě lokomotiv řady Pt 47. Tendry moderní, s poměrně velkým objemem vody — 32 m3. Hmotnost lokomotivy s tendrem 182,5 t. Délka přes nárazníky 24,7 m. Vyrobeny byly jen tři stroje, zkoušky se protáhly, mezitím byly rozpracovány stroje řady Pt 31 (1'D 1 s tendrem, předchůdce řady Pt 47) a přišla druhá světová válka, která výrobu zastavila.



Comments