Elektrické lokomotivy řady EU 07

Předcházela jim řada EU 06 z let 1961 a 1962 Byly to dovezené lokomotivy z Anglie. Licenčně podle nich vyrobila v roce 1963 továrna Pafawag Vratislav typ EU 07. Technické údaje se částečné lisí od dalších sérií: čtyři nápravy s pružně uloženými trakčními motory, z nichž se přenáší výkon na dvojkolí přes složitější spojku Alsthom. Skříň lokomotivy nese rozjezdové odporníky na střeše. Trvalý výkon 2 000 kW, hodinový 2 080 kW. Průměr hnacích kol 1 250 mm, převod 79:19, hmotnost 80 t, brzda soustavy We-stinghouse, tak jako ostatní přístroje v řídicích obvodech, maximální rychlost 125 kmh. Další série dodaná později polským výrobcem měla mnoho změn v konstrukci a jako řada EU 08 již dosahovaly stroje rychlosti 140 kmh. Byly také odzkoušeny v roce 1975 na československém železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích u Velimi. Značení polských elektrických lokomotiv: P = pasažerski (osobni lokomotiva), T = towarowy (nákladní), U = pasažerski universal (pro osobni i nákladní vlaky), M = manewrowy (posunovací) a E značí elektrická.