Lokomotiva řady E 499.2


V roce 1978 bylo zapotřebí doplnit park našich lokomotiv pro dálkové expresy jezdící z Prahy do Čopu. Průmysl proto vyrobil novou řadu lokomotiv E 499.2 se značkou Škoda. Tvarem jsou značně podobné dvouproudovým lokomotivám řady ES 499.0. Tyto lokomotivy ještě mají odporovou regulaci, tj. při rozjezdech se zařazují za sebou jízdní stupně, proud nejprve prochází rozjezdovými odporníky, které zahřívá, ale tím napětí odpovídá potřebám trakčních motorů. Lokomotivy mají velice výkonné trakční motory, každý s trvalým výkonem 1 000 kW a hodinovým 1 050 kW. Průměr hnacích kol lokomotivy je 1 250 mm, převod 2,441:1, největší rychlost 140 km/h, hmotnost 84 t, délka přes nárazníky 16,74 m, celkový rozvor 11,5 m, elektrodynamická brzda s výkonem 3 600 kW. Proti předchozím typům stejnosměrných lokomotiv má skříň zcela odlišný tvar. Také konstrukce podvozků je modernější, stejně jako nové mechanické uspořádání brzd, takže každé kolo má svůj brzdový válec. Celkově jsou jízdní vlastnosti lokomotiv podstatně lepší než u předchozích typů.



Comments